Hur släpper man taget?

Efter ett ihållande regn under dagen sprack himlen upp ikväll och släppte fram solen, det blev sådär bedövande vackert som det bara kan bli på våren. I allt det gröna som blir extra grönt och nästan självlysande satte jag mig i bilen med Arro för att åka och få svaret som jag egentligen redan visste. Sjön låg spegelblank i kvällssolen när vi åkte förbi och det var en oändligt stor kontrast till kaoset inuti. Så föll domen och sen föll jag, trots att jag kände det på mig så tappade jag fotfästet när det sista klamrande hoppet försvann på den svartvita bilden i röntgenrummet. En tumör i benet kommer tvinga mig att fatta mitt livs svåraste beslut och tiden rinner ut fort nu, min bästa vän, min själsfrände, min andra hälft… Hur släpper man taget efter nästan 11 år? Älskade Arro... Alltid vid min sida, tillsammans genom allt!
 
Cathrine, 7 maj 2014
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0