Vänskap mellan hundar...

...finns det? Ja, någon sorts vänskapsband kan alldeles säkert uppstå även bland våra fyrbenta, det är jag helt övertygad om. Jag har två fina exempel här hemma bland våra egna hundar. Tigra och min lillebrors engelska bulldogg Bitsy har visserligen känt varandra sedan Bitsy var valp men eftersom min bror bor i Stockholm med sambo och hund så träffas de ganska sällan. Trots detta blir de alltid lika glada när de ses! De känner igen varandra på långt håll och älskar att leka tillsammans, även om det är länge sedan de sågs sist.


Tigra & Bitsy

Även Arro har en "bästa vän" som inte tillhör vår egen flock. En, liksom han själv, äldre herre som han lärt känna nu i vuxen ålder. Obbe heter han och de träffades under förra året när jag promenerade mycket med Obbes matte, vi gick ofta i skogen tillsammans. Hon hade Obbe och sin tik Annie med sig och jag gick med Arro och Tin Tin, alla fyra hundarna var alltid lösa tillsammans och funkade bra ihop från första stund. Under vintern har vi haft uppehåll med våra promenader och hundarna har inte träffats men nu ses vi lite då och då igen och går promenader tillsammans. Eftersom både Arro och Obbe börjar bli gamla och dessutom båda dras med sjukdomar så går vi nu våra promenader med enbart våra gamla gossar och de njuter båda två av detta. Trots att det ofta går ett tag mellan gångerna så springer Arro direkt ut på parkeringen bakom hundhuset varje dag när jag öppnar grinden för att se om inte Obbes bil står där... De struttar runt i skogen under våra promenader i sin egen takt, turas i bästa samförstånd om att kissa på samma stubbe och lukta på samma spännande fläckar. Ibland halkar de långt efter oss och ibland skuttar de en bit framför och man ser hur de trivs i varandras sällskap så ja, hundar kan nog också ha vänner!

Kommentarer
Postat av: Malena (Obbes matte)

Ja våra gamla godingar är underbara ihop <3

2011-04-26 @ 15:28:20
URL: http://valjelivet.blogg.se/
Postat av: Malin, Kilo & Aqva

Det är kul med vänner, titta bara på mina troll här hemma, de två är ALLTID tillsammans :D



hoppas att ni alla mår bra =) ska ställa i vallentuna nu i slutet på Maj :D



KRAM

2011-04-30 @ 11:13:27
URL: http://www.malinshundliv.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0