Det grymma livet

Ibland är livet fruktansvärt orättvist och grymt, att vara uppfödare har många underbara glädjestunder men också stunder av hopplös förtvivlan och maktlöshet... Alla mina tankar går till Micke och Linda som mist sin älskade vän ikväll, tårarna vill inte sluta rinna och hjärtat värker för er... Jag vet att era hundar betyder allt för er och en liten tröst, ett halmstrå i hopplösheten, måste vara att Gambo var så högt älskad och att han visste det så väl...

Så skört livet är och så fort det förändras, en familjs tillvaro har på bara några timmar förändrats för alltid och blir aldrig mer densamma... Gambo försvann under en promenad i eftermiddags och hittades ikväll efter några timmars letande avliden, vad som hänt honom vet jag inte, Jörgen är ute hos familjen nu, kanske blev han påkörd och försökte ta sig tillbaka då han hittades i närheten av platsen där han försvann...

Tack till er som släppte allt för att hjälpa till att leta, det betyder mycket att ni fanns där...

Bara 2½ år gammal tändes din stjärna alldeles för tidigt Jinx Navajo - Gambo - men jag vet att du får det bra där på andra sidan, alla de som gått före dig finns där och tar hand om dig... Ikväll klappar jag lite extra på mina älskade hundar och gör plats i mitt hjärta för ännu en vacker ängel...


Cathrine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0