Rapport från Maya

Har fått lite rapporter via sms från Maya och Arro som är på Hundtjänstskolan i Marma, de verkar ha det jättebra och roligt! Tyvärr började Mossa löpa förra veckan så därför fick istället Arro följa med på äventyr i år.

(Jag har redigerat något lite i texten och kommentarerna inom parantes är mina.)


Onsdag, kl. 11.26:

Tänkte avlägga en rapport. Idag har vi lagt hårdspår, Arro tycker värmen är jobbig så han fick bara ett spår sen satte jag honom i basen (hundarna har varsin "igloo" utanför de militärtält som ungdomarna sover i) men hundarna ska inte göra mer idag så han får vila. Nu ska vi snart äta lunch och sen har vi föreläsningar fram till klockan halv fem, sen blir det att packa ihop allt, ikväll drar vi ut i fält. Jag har jättekul och trivs skitbra, Lee (Pohl, Skånela's Kennel) är en sjukt rolig instruktör så vi ser till att vi alltid är i hennes grupp. Annars är de andra med jättebra och alla älskar Arro (så klart, min prins!). I morse hade vi grupplydnad och han var så duktig när vi la plats, 8 av 10 hundar reste sig och sprang runt, men han bara låg så fint och tittade på mig. Han reste inte ens sig när en kom fram och nosade på honom. Ska försöka ringa senare idag eller i morgon, saknar er!


Onsdag, kl. 00.12:

Nu ligger jag och Arro i vårt lilla tält och vi har det jättemysigt (de ska tillbringa natten utomhus i "knäppetält" d v s ett litet skynke som kan spännas upp mellan två träd eller dyl.) och i morgon får vi sovmorgon till kl. 7 sen vet jag inte vad som händer, antagligen något lite större för de ville ha skriftlig information om alla hundarna och om hur de spårar men de vägrar säga till oss vad som ska hända. Vi är indelade i två grupper som vi ska vara i morgon men som sagt, vi vet inte vad vi ska göra, ska bli spännande! Innan fick vi sånna påsar med matransonen för i morgon, med sån mat som man bara gör med typ kokande vatten. Nu somnade hunden så nu ska jag med sova, vi hörs när jag kan igen!


Torsdag, kl. 11.30:

Mitt uppe i ett, än så länge, 4 km långt spår med fem hundar som byts av med varandra. Spårar efter en person som "gått vilse" och hela tiden rör sig. Berättar mer sen. Varmt så in i, trötta är vi efter vår natt ute, men detta är riktigt kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0